Друковані статті



 Сценарій свята
" Даруємо тепло своїх сердець"

 



 Під музичний супровід на сцену виходять ведучі.
       Вчитель
Добрий день, шановні гості! А день сьогодні добрий, тому що людським теплом і добротою зігріваються серця.
1 ведучий
Добро живе в серці кожного з нас і це так прекрасно! Ми можемо творити добро своїми руками, своїми вчинками. Ми творці добра на цій Землі!
Вчитель
Вас запитаю : « Де живе добро?
І як знайти до нього ту стежину?»
Посеред багатьох в житті доріг
Малесенькую стежечку єдину.
Як відшукать добро, його сліди?
Як доторкнутися до нього вчасно?
Бо навіть в темряві життєвих тупиків,
Воно горить для нас так ясно!
І як не втратити добро, як пронести?
Як дарувати його всім, кому потрібно?
Його чекають й ранньої весни.
Й тоді, коли вже на душі так зимно.
Вас запитаю : « Де живе добро?
В яких краях і у якім джерельці?»
І чую голос: « Любі, я  у вас
Живу у кожнім серці!»

Під музичний супровід « Даруй добро» виходять на сцену діти, роздаючи всім присутнім в залі повітряні кульки у вигляді серця.



1 учень
День чарівний, справжнє диво,
Всюди усмішок багато,
В залі людно і красиво,
Бо у нас сьогодні свято.
 2 учень
Добрий день вам, люди добрі,
раді з святом вас вітати,
щастя і добра бажати.

2 Ведучий

 Сьогодні у цій залі свято,

ми дуже раді всіх вітати!

І сподіваємось, що кожен

для себе щось взяти зможе.
Хтось настрій добрий запозичить,
бо посмішка усім нам личить.
Хтось – слову доброму зрадіє,
бо про добро усі ми мрієм.
Та починати вже нам час,
сюди запросили ми вас!
Аби всі разом у дружнім колі,
В домівці нашій – рідній школі –
Сердечно й щиро привітати.

Добра і щастя побажати
1 ведучий
Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.



Виконання пісні «  Зеленіє жито зелене»

Вчитель
Із чого починається добро, де його витоки, звідки воно береться в наших серцях?
2 ведучий
Я вважаю, що добро починається із батьківської хати, а саме із батьківських сердець! Батьки, виховуючи своє дитя не шкодують тепла, ласки, ніжності і  любові свого серця.

1 ведучий
 Доброта і милосердя - два крила на яких тримається людство. Ми не повинні забувати про тих людей, які потребують допомоги. В Україні живе 2 млн. самотніх. Така їхня доля - залишитися у чотирьох стінах, сам на сам зі своїми проблемами, хворобами.
2 ведучий
Що людині потрібно для щастя? … Так, - здоров'я, хороші друзі, щоб рідні довго жили. А ще потрібно, щоб поруч із нами були завжди добрі чуйні люди.
1 ведучий
 Що ж таке доброта? Доброта - це уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спіткати кожного з нас,   це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей.
2 ведучий
Доброта людини - у її погляді, лагідних очах, щирій усмішці. А ще й в доброму привітному слові. Часом нам так не вистачає його! Кажуть, що словом можна і поранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної доброти. Отже давайте будемо уважнішими один до одного і приходити на допомогу.
Виконання пісні « Добра пісня»
3 учень      
 Добрим бути просто чи не просто?
Не залежить доброта від зросту.
Не  залежить  доброта від  віку
Добрим  треба  бути  нам  довіку.
Тільки  треба  добрим,  добрим  буть
І  в  житті  про  друга  не  забуть
І закрутиться земля скоріше,
Якщо разом станемо добріші.
Доброта з роками не старіє,
Доброта від холоду зігріє.
І якщо вона, як сонце, світить,
То радіють і дорослі, й діти.

4 учень       
Сказав  мудрець:  „Живи,  добро звершай!
Та  нагород  за  це  не  вимагай
Лише  в  добро  і  вищу  правду  віра
Людину  відрізня  від  мавпи  і  від  звіра.
Хай  оживає  істина  стара:
Людина  починається  з  добра!

5 учень
Є поміж нас багаті й бідні.
Кому що треба, доля не пита.
Та є дві речі всім нам необхідні:
У світі - мир, а в душах - доброта.

6 учень 
 Тільки вимовимо тихо
Тепле слово «доброта»
Враз кудись відходить лихо,
Сум далеко відліта.


7 учень
Зробив  добро  для  тебе  чоловік –
Ти  вдячний  будь  йому  навік.
Зробив  добро  ти  чоловіку –
Приємно  буде  вам  обом.
Не  прагни  тільки, щоб  довіку
За  це  він  став  твоїм  рабом.
Добро  раніше  ми  приймаєм
Те, що  від  серця  називаєм.

8 учень
Я  вірю  в  силу  доброти,
Добро  завжди  сильніше  злого.
Дає  наснагу, щоб  цвісти
Я  вірю  в  силу  доброти.
Що  має  долю  роботящу.
Що  хоче, щоб  і  я, і  ти,
І  все  було  у  світі  кращим.

9 учень
Навчаймося добра, як вчаться мові діти,-
Щоб потім все життя творить святе,
Плекаймо крізь роки троянди ніжні й жито
Тримаємо в серцях, як сонце золоте.
Даруймо для людей погожі дні весняні,
Щоб щедрим садом вік світився небокрай,
Щоби беріз пісні лунали до нестями,
І повнився добром наш дім і рідний край.

10 учень
Живи  з  собою  в  злагоді  і  в  мирі,
Не  заздри  людям  і  не  проклинай.
Хай  буде  радість, щастя  у  квартирі,
Люби  батьків  своїх, не  ображай.
Не  зневажай, зла  не  бажай  нікому,
Ділись  останнім  і  добро  твори.
Будь  справедливим, чесним  будь  в  усьому
І  щире  слово  людям  говори.
Бо  в  добрім  слові  є  тепло  і  ласка,
У  світлім  серці  є любов  свята,
А  в  мудрості, запам’ятай, будь – ласка,
І  криється та  істина  свята.
Яка  людьми  нас  робить  в  цьому  світі
З  душею  чистою, мов  сонця  промінець,
То  й  будеш  ти, як  сонечко  в  зеніті,
І  всі  печалі  зійдуть нанівець!

1 ведучий
Не  скупіться  на  добрі  слова,
Бо  у  світі  так  мало  добра…
Лиш  від  рідної  хати
Та  від  лагідних  рук  мами  й  тата.

2 ведучий
Коли  зміцніюють  крила, щоб  літати,
Не  забувай  про  рідних  маму  й  тата.
Та  встигни  добре  слово  їм  сказати,
Допоки  ти  живеш  у  рідній  хаті.

1 ведучий
«Роби  добро, – мені  сказала  мати!
І  чисту  совість  не  віддай  зламати!»

11 учень
Обереги мої українські,
Ви прийшли з давнини в майбуття.
Рушники й сорочки материнські
Поруч з нами ідуть у життя.

Нам любов’ю серця  зігрівають
Доброта і тепло в них живуть.
Вони святість і відданість мають
Захищають від лиха й біди.

Пісня « Сорочка»

Вчитель

Щоб  знищити  кривду, неприязнь, нещастя, у  кожного  закладено  так  багато  добра. Не  шкодуй  його роздавати  родичам, друзям, незнайомим, не  лінуйся  щодня  робити  найлегшу  справу – дарувати  хоч  краплину  добра  усьому  живому  на  землі.
Як  говорить  народна  мудрість: «Ніщо  не  дається  так  легко  і  не  цінується  так  дорого, як  людська  доброта».
12 учень

Людське безсмертя з роду і до роду

Увись росте з коріння родоводу.

І тільки той, у кого серце чуле,

Хто знає, береже минуле
І вміє шанувать сучасне, -
Лиш той майбутнє
Вивершить прекрасне!


Пісня « Веселка »
13 учень
Родина, дорога родина!
Що може бути краще в світі цім?
Чим більше дорожить людина
За батьківський і материнський дім?
Що може бути краще за вечерю в домі
За батьківським, міцним стлом,
Де в шумнім гомоні і в кожнім слові
Все починається любов`ю, а не злом?
Де можна більше зачерпнуть любові?
Де взяти більше доброти?
Як в материнськім ніжнім слові,
Як з батька щедрої руки.
Отож: зібрались ми нині
На святі нашім гомінкім,
Щоб поклонитися родині
І побажать добра усім.

Пісня « Калина»

14 учень
Життя – це  скарб, дарований  нам  Богом,
Це  радість, віра  й  доброта.
Не  розгубімо  їх  життєвими  дорогами,
Нехай  панує  людяність  свята.


15 учень
Не  говори  про  доброту,
Коли  ти  нею  сам  не  сяєш,
Коли  у  радощах  витаєш,
Забувши  про  чужу  біду.
Бо  доброта – не  тільки  те,
Що  обіймає  тепле  слово,
В  цім  почутті  така  основа,
Яка  з  глибин  душі  росте.
Коли  її  не  маєш  ти,
То  раниш  людяне  в  людині.
Немає  вищої  святині,
Ніж  чисте  сяйво  доброти.


16 учень
Хай живе! Хай живе надія!
Хай земля, хай Земля радіє!
Печаль хай серце обминає,
І добро всіх людей єднає!

17 учень
Не лінуйся робити добра,
Лише зла не бажайте нікому,
Бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляхові земному.
І заступить навколишній світ,
Зробить серце жорстоким, холодним.
 Ви з любов'ю живіть з юних літ,
Будьте чуйним, веселим і добрим.
І старайтесь робити добро
День і ніч, і у кожну хвилину,
Щоб серденько, як сонце цвіло,
Це добро робить людину.
Хай душа буде світлою в вас
Й промениться завжди добротою,
Йдіть робити добро! В добрий час!
І живіть в цьому світі з красою.
Правда в світі є дуже проста:
Сонце Землю теплом зігріває,
А людину — її доброта.


18 учень
Врятує світ краса
Завжди так говорили
Тепер врятують світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,
Бо стільки всюди зла – людина вже не та…
Тож, люди на Землі!
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.

19 учень
Засівайте добро на землі,
Не чекайте, коли вас покличуть.
У сумні, чи то радісні дні,
Засівайте добро на землі!
Засівайте подяку й тепло,
Засівайте любов, мир і ніжність.
Все прощаючи сійте і сійте.
Засіваючи, в добре лиш вірте.

20 учень

На доброті існує світ,
Добротою пахне хліб.
І мирне небо…
В школу йти –
Це також вияв доброти.
І до дітей любов свята –
Це чистота і доброта.
Зло нічого не дає крім зла
Мудрість завжди доброю була!

Вчитель
 Доброта людини - у її погляді, лагідних очах, щирій усмішці. А ще й в доброму привітному слові. Часом нам так не вистачає його! Кажуть, що словом можна і поранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної доброти. Отже давайте будемо уважнішими один до одного і приходити на допомогу.

2 ведучий
Усі  ви – люди  на  землі, 
Отож  спішіть  добро  творити,
Щоб  не  загинути  у  морі  зла,
Щоб  кожен  зміг  серед  краси  прожити
У  царстві  справедливості  й  добра.


Вчитель
Доброта і милосердя – це чесноти, які ще з давніх часів були традиційними для нашого народу. Кожен християнин вважав своїм обов’язком допомагати знедоленому. Поділитися шматком хліба з голодним, дати притулок бездомному, захистити старість, допомогти хворому, захистити скривдженого. Милосердна людина завжди намагається надати допомогу всім тим, хто її потребує, а також завжди прощає образи і провини.

          Доброта і милосердя – це два крила, на яких тримається людство.
Я хочу всім порадити, якщо хтось поруч з вами страждає, плачте разом із ним, якщо хтось радіє, радійте разом з ним. Любіть ближніх. Бо любов – дивиться і бачить, чує і вислуховує. Всі ми живемо тільки один раз. Отже, все добро, яке можемо зробити зараз, не відкладаємо на пізніше. Пам’ятайте. Добро, зроблене вами, повернеться добром.

Виконання пісні « А я бажаю вам добра»

Опис досвіду роботи
" Виховуємо в дятях доброту"
Здійснення завдань морального виховання в учнів початкової школи, зокрема, формування в них доброзичливих взаємин з однолітками, передбачає пошук і розробку ефективних методів і прийомів цілеспрямованого впливу. Працюючи в початковій школі і тісно спілкуючись з дітьми можливо успішно формувати в дітей позитивні навички поведінки, які  визначають характер взаємовідносин  між однолітками і дорослими.
   У нашому суспільстві ці відносини характеризуються дружнім співробітництвом, взаємоповагою, піклуванням людей один про одного, взаємодопомогою.
 Чуйності і доброті дитину треба навчати змалку. Плекання цих рис  потребує клопіткої роботи вчителя.
   Тільки добро і милосердя роблять нас справжніми людьми. Як відомо, здоровою та щасливою дитина може вирости лише в дружній і щасливій сім`ї, у якій панує любов і взаєморозуміння.
   Виховання доброти і чуйності потребує від учителя не тільки майстерності, а й певної системи.
   Я прагну, щоб кожна дитина, вже з перших днів перебування в школі відчула,як  хороше бути доброю, як приємно, коли  товариші вдячні тобі за допомогу.
   Результатом морального виховання є соціальна компетентність дитини –відкритість до світу людей як потреба особистості, навички соціальної поведінки, готовність до сприймання соціальної інформації, бажання пізнавати людей, робити добрі вчинки.
   Плануючи свою роботу з дітлахами, особливу увагу приділяю формуванню у них таких якостей особистості, як чуйність, уважність, передбачливість, тактовність, які допоможуть дитині бачити і розрізняти стан людини, вирішити, як потрібно поступити в кожному конкретному випадку, щоб не причинити оточуючим неприємностей.
   Гра – один з найголовніших засобів всебічного розвитку дитини. Саме ігрова діяльність, як ніяка інша, сприяє формуванню дитячого колективу, розвиткові позитивних взаємин у ньому.
   Гра має виняткове значення для розв’язання багатьох виховних завдань, насамперед для становлення дитячого колективу та розвитку в ньому доброзичливих взаємин.
   Досить часто після закінчення гри використовую в своїй практиці спільні доручення, такі, як зібрати інвентар та обладнання.  Особливо даю їх тим дітям , які часто конфліктують між собою. Виконуючи спільну роботу під наглядом вчителя діти,  як правило, діють злагоджено і дружно.
   Рівень розвитку дітей початкової школи дозволяє використовувати досвід дітей, набутий ними раніше. Таким чином забезпечується більш швидке і міцне засвоєння навичок.
   Проведення різноманітних ігор позитивно впливає на свідомість і моральні почуття дітей, що дає можливість їм вправлятись у здійсненні потрібних дій, вчинків.
   Щоб досягти єдності між уявленнями про те, як треба себе вести, і конкретною поведінкою дитини, я широко використовую вправи ігрового характеру.
   Одночасно з іграми кожного дня в побуті, в режимних процесах я спрямовую зусилля на формування у малюків інтересу до однолітків, пробуджуючи у них проявлення доброзичливості, турботу про тих, хто поруч. Пам’ятаю, що завдання виховання культури поведінки вирішуються на основі цілеспрямованого відбору методів і прийомів, найбільш вдалого їх поєднання, які забезпечують взаємозв'язок навчально-пізнавальної і самостійної діяльності школяра. Під час своєї діяльності враховую те, що на поведінці дітей відображаються їхні враження, які вони отримують в результаті спостережень різних життєвих ситуацій. Тому особливе значення набувають індивідуальні бесіди і групові етичні бесіди, а також ігри-інсценізації, ігри-вправи, казково- ігрові технології.
   Дуже захоплюють дітей казкові подорожі до Країни Доброти. Це місце, де можна розповісти про свою радість і горе, поділитись цим з іншими людьми і знайти розуміння. Пропоную дітям  пригадати випадки, які трапилися з ними та запам’яталися. Коли дитина розповідає про свої радісні події – грає музика. Коли йдеться про образу чи буду – кожен учасник бажає дитині – розповідачеві, щоб більше цього не повторювалося, знаходить слова розради. Обов`язково  підводиться підсумок, що Царство Доброти – це добре ставлення людей одне до одного. Кожна людина обирає для себе: жити їй у цьому Царстві чи ні. І якщо обирає доброту, то вона  - справжня людина. Пропонуючи дітям таку ігрову технологію даю дітям зразки того, як можна висловити співчуття, запропонувати свою допомогу.
   Також у  своїй роботі використання добрих слів і виразів закріплюю під час « подорожі» до Країни Ввічливості. Розповідаю дітям казку про цю країну, до якої не можна потрапити ні літаком, ні потягом, ні кораблем, ні автобусом. Усі люди в цій країні ввічливі і уважні, ніхто нікого не ображає, не обманює, не сердиться. Потрапити до цієї країни можна лише за допомогою добрих та ввічливих слів і виразів.
   Досить часто використовую у своїй роботі ігрову технологію
 « Квітка доброти»
На дошці розташовую серединку квітки у формі серця. Діти вибирають різнокольорові пелюстки й прикріпляють до цієї серединки, назвавши добре слово ( справу, якість вчинок). У квітки може бути стільки пелюсток, скільки пропонують діти.
   Неможливо не погодитись з думкою про те, що доброта стала найбільшим дефіцитним явищем у навколишньому світі. І знову нам на допомогу приходить казка, яка виховує в дітей добрі почуття.
Без казки – живої, яскравої, яка захоплює свідомість і почуття дитини – неможливо уявити дитячого мислення і дитячої мови. Казкові проблеми та способи їх вирішення сприяють вихованню певних рис людини, підготовці дитини до сприймання світу і Всесвіту. Малюки приходять у світ, щоб пізнати його, зробити добрішим і справедливішим.
Казковий персонаж потрапляє в різні ситуації, розв’язує в перебігові подій казки різні проблеми. Вболіваючи за долю улюблених  ними персонажів, діти переймаються почуттями персонажів, бажанням допомогти знайти вихід з тієї чи іншої ситуації.
    Після прочитаних і обговорених казок  пропоную дітям замислитись над тим, чи завжди Баба Яга, Змій Горинич, Кощій можуть бути тільки страшними і злими? Що треба зробити, щоб вони стали добрими і привітними?
   Виховання доброзичливості передбачає обов'язковий зв'язок з вихованням дітей у родині, координацію зусиль співпраці педагога та батьків. З цією метою проводяться батьківські збори та  індивідуальні консультації.




   












Немає коментарів:

Дописати коментар