Вчитель
Добрий день, шановні гості! А день сьогодні добрий, тому що людським теплом
і добротою зігріваються серця.
1 ведучий
Добро живе в серці кожного з нас
і це так прекрасно! Ми можемо творити добро своїми руками, своїми вчинками. Ми
творці добра на цій Землі!
Вчитель
Вас запитаю : « Де живе
добро?
І як знайти до нього ту
стежину?»
Посеред багатьох в житті
доріг
Малесенькую стежечку
єдину.
Як відшукать добро, його
сліди?
Як доторкнутися до нього
вчасно?
Бо навіть в темряві
життєвих тупиків,
Воно горить для нас так
ясно!
І як не втратити добро,
як пронести?
Як дарувати його всім,
кому потрібно?
Його чекають й ранньої
весни.
Й тоді, коли вже на душі
так зимно.
Вас запитаю : « Де живе
добро?
В яких краях і у якім
джерельці?»
І чую голос: « Любі,
я у вас
Живу у кожнім серці!»
Під музичний
супровід « Даруй добро» виходять на сцену діти, роздаючи всім присутнім в залі
повітряні кульки у вигляді серця.
1 учень
День чарівний, справжнє диво,
Всюди усмішок багато,
В залі людно і красиво,
Бо у нас сьогодні свято.
2 учень
Добрий день вам, люди добрі,
раді з святом вас вітати,
щастя і добра бажати.
2 Ведучий
Сьогодні
у цій залі свято,
ми дуже раді всіх вітати!
І сподіваємось, що кожен
для себе щось взяти зможе.
Хтось настрій добрий запозичить,
бо посмішка усім нам личить.
Хтось – слову доброму зрадіє,
бо про добро усі ми мрієм.
Та починати вже нам час,
сюди запросили ми вас!
Аби всі разом у дружнім колі,
В домівці нашій – рідній школі –
Сердечно й щиро привітати.
Добра і щастя
побажати
1 ведучий
Гостей дорогих ми вітаємо
щиро,
Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.
Виконання пісні « Зеленіє жито
зелене»
Вчитель
Із чого починається добро, де
його витоки, звідки воно береться в наших серцях?
2 ведучий
Я вважаю, що добро
починається із батьківської хати, а саме із батьківських сердець! Батьки,
виховуючи своє дитя не шкодують тепла, ласки, ніжності і любові свого серця.
1 ведучий
Доброта і милосердя - два крила на
яких тримається людство. Ми не повинні забувати про тих людей, які потребують
допомоги. В Україні живе 2 млн. самотніх. Така їхня доля - залишитися у
чотирьох стінах, сам на сам зі своїми проблемами, хворобами.
2 ведучий
Що людині потрібно для щастя? … Так, - здоров'я, хороші друзі, щоб рідні
довго жили. А ще потрібно, щоб поруч із нами були завжди добрі чуйні люди.
1 ведучий
Що ж таке доброта? Доброта - це
уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спіткати
кожного з нас, це милосердя по
відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей.
2 ведучий
Доброта людини - у її погляді, лагідних очах, щирій усмішці. А ще й в
доброму привітному слові. Часом нам так не вистачає його! Кажуть, що словом
можна і поранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити,
якщо воно чуйне та сповнене безмежної доброти. Отже давайте будемо уважнішими один
до одного і приходити на допомогу.
Виконання
пісні « Добра пісня»
3 учень
Добрим бути просто чи не просто?
Не залежить доброта від зросту.
Не залежить доброта від
віку
Добрим треба бути
нам довіку.
Тільки треба добрим,
добрим буть
І в
житті про друга
не забуть
І закрутиться земля скоріше,
Якщо разом станемо добріші.
Доброта з
роками не старіє,
Доброта від
холоду зігріє.
І якщо
вона, як сонце, світить,
То радіють
і дорослі, й діти.
4 учень
Сказав мудрець:
„Живи, добро звершай!
Та нагород
за це не
вимагай
Лише в
добро і вищу
правду віра
Людину відрізня
від мавпи і від звіра.
Хай оживає
істина стара:
Людина починається
з добра!
5 учень
Є
поміж нас багаті й бідні.
Кому
що треба, доля не пита.
Та є дві
речі всім нам необхідні:
У
світі - мир, а в душах - доброта.
6 учень
Тільки вимовимо тихо
Тепле
слово «доброта»
Враз
кудись відходить лихо,
Сум
далеко відліта.
7 учень
Зробив
добро для тебе
чоловік –
Ти вдячний будь
йому навік.
Зробив добро
ти чоловіку –
Приємно
буде вам обом.
Не прагни тільки, щоб
довіку
За це він
став твоїм рабом.
Добро
раніше ми приймаєм
Те, що від серця
називаєм.
8 учень
Я
вірю в силу
доброти,
Добро
завжди сильніше злого.
Дає
наснагу, щоб цвісти
Я
вірю в силу
доброти.
Що
має долю роботящу.
Що
хоче, щоб і я, і
ти,
І
все було у
світі кращим.
9 учень
Навчаймося
добра, як вчаться мові діти,-
Щоб потім
все життя творить святе,
Плекаймо
крізь роки троянди ніжні й жито
Тримаємо в
серцях, як сонце золоте.
Даруймо
для людей погожі дні весняні,
Щоб щедрим
садом вік світився небокрай,
Щоби беріз
пісні лунали до нестями,
І повнився
добром наш дім і рідний край.
10 учень
Живи з собою
в злагоді і
в мирі,
Не заздри людям
і не проклинай.
Хай буде радість, щастя у
квартирі,
Люби
батьків своїх, не ображай.
Не зневажай,
зла не
бажай нікому,
Ділись
останнім і добро
твори.
Будь
справедливим, чесним будь в
усьому
І щире слово
людям говори.
Бо в добрім
слові є тепло
і ласка,
У світлім серці
є любов свята,
А в мудрості, запам’ятай, будь – ласка,
І криється
та істина свята.
Яка людьми нас
робить в цьому
світі
З душею чистою, мов
сонця промінець,
То й будеш
ти, як сонечко в
зеніті,
І всі печалі
зійдуть нанівець!
1 ведучий
Не
скупіться на добрі
слова,
Бо у світі
так мало добра…
Лиш від рідної
хати
Та від лагідних
рук мами й
тата.
2 ведучий
Коли зміцніюють крила,
щоб літати,
Не забувай про
рідних маму й
тата.
Та встигни добре
слово їм сказати,
Допоки ти живеш
у рідній хаті.
1 ведучий
«Роби добро, –
мені сказала мати!
І чисту совість
не віддай зламати!»
11 учень
Обереги мої українські,
Ви прийшли з давнини в майбуття.
Рушники й сорочки материнські
Поруч з нами ідуть у життя.
Нам любов’ю серця зігрівають
Доброта і тепло в них живуть.
Вони святість і відданість мають
Захищають від лиха й біди.
Пісня «
Сорочка»
Вчитель
Щоб
знищити кривду, неприязнь,
нещастя, у кожного закладено
так багато добра. Не
шкодуй його роздавати родичам, друзям, незнайомим, не лінуйся
щодня робити найлегшу
справу – дарувати хоч краплину
добра усьому живому
на землі.
Як
говорить народна мудрість: «Ніщо не
дається так легко
і не цінується
так дорого, як людська
доброта».
12 учень
Людське безсмертя з роду і до роду
Увись росте з коріння родоводу.
І тільки той, у кого серце чуле,
Хто знає, береже минуле
І вміє шанувать сучасне, -
Лиш той майбутнє
Вивершить прекрасне!
Пісня « Веселка »
13 учень
Родина,
дорога родина!
Що може
бути краще в світі цім?
Чим більше
дорожить людина
За
батьківський і материнський дім?
Що може
бути краще за вечерю в домі
За
батьківським, міцним стлом,
Де в шумнім
гомоні і в кожнім слові
Все
починається любов`ю, а не злом?
Де можна
більше зачерпнуть любові?
Де взяти
більше доброти?
Як в
материнськім ніжнім слові,
Як з батька
щедрої руки.
Отож:
зібрались ми нині
На святі
нашім гомінкім,
Щоб
поклонитися родині
І побажать
добра усім.
Пісня « Калина»
14 учень
Життя – це
скарб, дарований нам Богом,
Це радість,
віра й
доброта.
Не
розгубімо їх життєвими
дорогами,
Нехай
панує людяність свята.
15 учень
Не говори про
доброту,
Коли ти нею
сам не сяєш,
Коли у радощах
витаєш,
Забувши
про чужу біду.
Бо доброта –
не тільки те,
Що обіймає тепле
слово,
В цім почутті
така основа,
Яка з глибин
душі росте.
Коли її не
маєш ти,
То раниш людяне
в людині.
Немає
вищої святині,
Ніж чисте сяйво
доброти.
16 учень
Хай
живе! Хай живе надія!
Хай
земля, хай Земля радіє!
Печаль
хай серце обминає,
І
добро всіх людей єднає!
17
учень
Не лінуйся робити добра,
Лише зла не бажайте нікому,
Бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляхові земному.
І заступить навколишній світ,
Зробить серце жорстоким, холодним.
Ви з любов'ю живіть з юних літ,
Будьте чуйним, веселим і добрим.
І старайтесь робити добро
День і ніч, і у кожну хвилину,
Щоб серденько, як сонце цвіло,
Це добро робить людину.
Хай душа буде світлою в вас
Й промениться завжди добротою,
Йдіть робити добро! В добрий час!
І живіть в цьому світі з красою.
Правда в світі є дуже проста:
Сонце Землю теплом зігріває,
А людину — її доброта.
18 учень
Врятує
світ краса
Завжди
так говорили
Тепер
врятують світ лиш доброта,
Бо
однієї вже краси занадто мало,
Бо
стільки всюди зла – людина вже не та…
Тож,
люди на Землі!
Спішіть
добро творити,
Щоб
нам не згинути у морі зла,
Щоб
кожен міг серед краси прожити
У
царстві справедливості й добра.
19 учень
Засівайте добро на землі,
Не чекайте, коли вас
покличуть.
У сумні, чи то радісні
дні,
Засівайте добро на землі!
Засівайте подяку й тепло,
Засівайте любов, мир і
ніжність.
Все прощаючи сійте і
сійте.
Засіваючи, в добре лиш
вірте.
20 учень
На доброті
існує світ,
Добротою пахне
хліб.
І мирне
небо…
В школу
йти –
Це також
вияв доброти.
І до дітей
любов свята –
Це чистота
і доброта.
Зло нічого
не дає крім зла
Мудрість
завжди доброю була!
Вчитель
Доброта людини - у її погляді,
лагідних очах, щирій усмішці. А ще й в доброму привітному слові. Часом нам так
не вистачає його! Кажуть, що словом можна і поранити боляче, якщо воно зле і
безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної
доброти. Отже давайте будемо уважнішими один до одного і приходити на допомогу.
2 ведучий
Усі ви – люди
на землі,
Отож спішіть
добро творити,
Щоб не
загинути у морі
зла,
Щоб кожен
зміг серед краси
прожити
У царстві
справедливості й добра.
Вчитель
Доброта і
милосердя – це чесноти, які ще з давніх часів були традиційними для нашого
народу. Кожен християнин вважав своїм обов’язком допомагати знедоленому.
Поділитися шматком хліба з голодним, дати притулок бездомному, захистити
старість, допомогти хворому, захистити скривдженого. Милосердна людина завжди
намагається надати допомогу всім тим, хто її потребує, а також завжди прощає
образи і провини.
Доброта і милосердя – це два крила,
на яких тримається людство.
Я хочу всім
порадити, якщо хтось поруч з вами страждає, плачте разом із ним, якщо хтось радіє,
радійте разом з ним. Любіть ближніх. Бо любов – дивиться і бачить, чує і
вислуховує. Всі ми живемо тільки один раз. Отже, все добро, яке можемо зробити
зараз, не відкладаємо на пізніше. Пам’ятайте. Добро, зроблене вами, повернеться
добром.
Виконання пісні « А я бажаю вам добра»
Опис досвіду роботи
" Виховуємо в дятях доброту"
Опис досвіду роботи
" Виховуємо в дятях доброту"
Здійснення завдань морального виховання в учнів
початкової школи, зокрема, формування в них доброзичливих взаємин з
однолітками, передбачає пошук і розробку ефективних методів і прийомів
цілеспрямованого впливу. Працюючи в початковій школі і тісно спілкуючись з
дітьми можливо успішно формувати в дітей позитивні навички поведінки, які визначають характер взаємовідносин між однолітками і дорослими.
У нашому
суспільстві ці відносини характеризуються дружнім співробітництвом,
взаємоповагою, піклуванням людей один про одного, взаємодопомогою.
Чуйності і
доброті дитину треба навчати змалку. Плекання цих рис потребує клопіткої роботи вчителя.
Тільки добро і милосердя роблять
нас справжніми людьми. Як відомо, здоровою та щасливою дитина може вирости лише
в дружній і щасливій сім`ї, у якій панує любов і взаєморозуміння.
Виховання доброти і чуйності
потребує від учителя не тільки майстерності, а й певної системи.
Я прагну, щоб кожна дитина, вже з
перших днів перебування в школі відчула,як
хороше бути доброю, як приємно, коли
товариші вдячні тобі за допомогу.
Результатом морального виховання є
соціальна компетентність дитини –відкритість до світу людей як потреба
особистості, навички соціальної поведінки, готовність до сприймання соціальної
інформації, бажання пізнавати людей, робити добрі вчинки.
Плануючи свою роботу з дітлахами,
особливу увагу приділяю формуванню у них таких якостей особистості, як
чуйність, уважність, передбачливість, тактовність, які допоможуть дитині бачити
і розрізняти стан людини, вирішити, як потрібно поступити в кожному конкретному
випадку, щоб не причинити оточуючим неприємностей.
Гра – один з найголовніших засобів
всебічного розвитку дитини. Саме ігрова діяльність, як ніяка інша, сприяє
формуванню дитячого колективу, розвиткові позитивних взаємин у ньому.
Гра має виняткове значення для
розв’язання багатьох виховних завдань, насамперед для становлення дитячого
колективу та розвитку в ньому доброзичливих взаємин.
Досить часто після закінчення гри
використовую в своїй практиці спільні доручення, такі, як зібрати інвентар та
обладнання. Особливо даю їх тим дітям ,
які часто конфліктують між собою. Виконуючи спільну роботу під наглядом вчителя
діти, як правило, діють злагоджено і
дружно.
Рівень розвитку дітей початкової
школи дозволяє використовувати досвід дітей, набутий ними раніше. Таким чином
забезпечується більш швидке і міцне засвоєння навичок.
Проведення різноманітних ігор
позитивно впливає на свідомість і моральні почуття дітей, що дає можливість їм
вправлятись у здійсненні потрібних дій, вчинків.
Щоб досягти єдності між уявленнями
про те, як треба себе вести, і конкретною поведінкою дитини, я широко
використовую вправи ігрового характеру.
Одночасно з іграми кожного дня в
побуті, в режимних процесах я спрямовую зусилля на формування у малюків
інтересу до однолітків, пробуджуючи у них проявлення доброзичливості, турботу
про тих, хто поруч. Пам’ятаю, що завдання виховання культури поведінки
вирішуються на основі цілеспрямованого відбору методів і прийомів, найбільш
вдалого їх поєднання, які забезпечують взаємозв'язок навчально-пізнавальної і самостійної
діяльності школяра. Під час своєї діяльності враховую те, що на поведінці дітей
відображаються їхні враження, які вони отримують в результаті спостережень
різних життєвих ситуацій. Тому особливе значення набувають індивідуальні бесіди
і групові етичні бесіди, а також ігри-інсценізації, ігри-вправи, казково-
ігрові технології.
Дуже захоплюють дітей казкові
подорожі до Країни Доброти. Це місце, де можна розповісти про свою радість і
горе, поділитись цим з іншими людьми і знайти розуміння. Пропоную дітям пригадати випадки, які трапилися з ними та
запам’яталися. Коли дитина розповідає про свої радісні події – грає музика.
Коли йдеться про образу чи буду – кожен учасник бажає дитині – розповідачеві,
щоб більше цього не повторювалося, знаходить слова розради. Обов`язково підводиться
підсумок, що Царство Доброти – це добре ставлення людей одне до одного. Кожна
людина обирає для себе: жити їй у цьому Царстві чи ні. І якщо обирає доброту,
то вона - справжня людина. Пропонуючи
дітям таку ігрову технологію даю дітям зразки того, як можна висловити
співчуття, запропонувати свою допомогу.
Також у своїй роботі використання добрих слів і
виразів закріплюю під час « подорожі» до Країни Ввічливості. Розповідаю дітям
казку про цю країну, до якої не можна потрапити ні літаком, ні потягом, ні
кораблем, ні автобусом. Усі люди в цій країні ввічливі і уважні, ніхто нікого
не ображає, не обманює, не сердиться. Потрапити до цієї країни можна лише за
допомогою добрих та ввічливих слів і виразів.
Досить часто використовую у своїй
роботі ігрову технологію
« Квітка доброти»
На дошці розташовую серединку квітки у формі серця. Діти вибирають
різнокольорові пелюстки й прикріпляють до цієї серединки, назвавши добре слово
( справу, якість вчинок). У квітки може бути стільки пелюсток, скільки
пропонують діти.
Неможливо
не погодитись з думкою про те, що доброта стала найбільшим дефіцитним явищем у
навколишньому світі. І знову нам на допомогу приходить казка, яка виховує в
дітей добрі почуття.
Без казки – живої, яскравої, яка захоплює свідомість і
почуття дитини – неможливо уявити дитячого мислення і дитячої мови. Казкові
проблеми та способи їх вирішення сприяють вихованню певних рис людини,
підготовці дитини до сприймання світу і Всесвіту. Малюки приходять у світ, щоб
пізнати його, зробити добрішим і справедливішим.
Казковий
персонаж потрапляє в різні ситуації, розв’язує в перебігові подій казки різні
проблеми. Вболіваючи за долю улюблених ними персонажів, діти переймаються
почуттями персонажів, бажанням допомогти знайти вихід з тієї чи іншої ситуації.
Після прочитаних і обговорених
казок пропоную дітям замислитись над
тим, чи завжди Баба Яга, Змій Горинич, Кощій можуть бути тільки страшними і
злими? Що треба зробити, щоб вони стали
добрими і привітними?
Виховання доброзичливості
передбачає обов'язковий зв'язок з вихованням дітей у родині, координацію зусиль
співпраці педагога та батьків. З цією метою проводяться батьківські збори
та індивідуальні консультації.
Немає коментарів:
Дописати коментар